Gambar Gadis Cantik Ini Jadi Viral Kerana Mencuri Teman Serumah


Ada siapa-siapa kenal perempuan yang bertudung hitam ini tak? Nama dia Safinah binti Hashim atau Pina. Nombor telefon 014-9446607, iPhone user opienamiena@icloud.com.

Dia bekas penyewa rumah saya. Pada malam sebelum kejadian, dia telah keluar pindah dari rumah sewa tetapi tidak memulangkan kunci kepada tuan rumah.

(Dia cuba cipta alibi)

Dia keluar pindah pada malam itu secara mengejut dengan alasan dapat minta tukar kerja di Kedah sebab memudahkan dia untuk menghantar bapanya ke Darulsyifa, sakit akibat terkena buatan orang, katanya.

Dia telah pecah masuk bilik kami (saya dan kawan) pada sekitar jam 8 pagi sampai 12.59 tengah hari bertarikh 12 May 2015. 

Antara barang yang dia curi adalah handbag Pedro yang bernilai RM289, handbag Bonia RM800+, jam tangan jenama Swatch bernilai RM300+, alat solek bernilai lebih daripada RM200+, baju berjenama (bukan sehelai tetapi berhelai-helai antara G2000, TopMan, Kitschen, Padini, MNG, Scarlet, Arcadia), Contact Lens (sepasang dah pakai, grey and sepasang yang belum pakai, blue), aksesori iPhone (2/3 casing, earpod for iPhone) dan mungkin banyak lagi barang yang kami masih tak perasan dia ambil.

Kami telah membuat laporan polis pada 12 May 2015 pada jam 11.03 petang di Balai Polis Saujana Utama. Tindakan selanjutnya akan diambil kepada Safinah.

Kepada sesiapa yang mengenali pencuri ini, silalah nasihatkan dia supaya berhenti mencuri. Tak berkat hidup dengan barang-barang curi. 

Lagi satu, jangan guna alasan bapa sakit atau guna nama Tuhan untuk selamatkan diri daripada dituduh mencuri. Suspek cuma dua orang yang boleh akses masuk ke rumah. Kau dan lagi seorang.

Tetapi kau dah buktikan sendiri kebodohan kau dalam gambar ini. Mungkin kami memang tak ada langsung harapan untuk dapat balik semua barang-barang kami itu. Tapi kalau nak pulangkan pun Alhamdulillah. 

HARAP BERTAUBAT

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "Gambar Gadis Cantik Ini Jadi Viral Kerana Mencuri Teman Serumah"

Posting Komentar